یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در بخش دیجیتال مارکتینگ متمرکز بودن و برنامه‌ریزی بر روی محتوا می‌باشد. یکی از برنامه‌های استراتژی محتوا در فعالیتی، بازاریابی محتوا (Content Marketing) بوده که در این مطلب شما را به صورت کامل و جامع با اصول بازاریابی محتوا و روش برنامه‌ریزی آن آشنا خواهیم نمود و به معرفی خدمات حرفه ای ژوپین در خصوص بازاریابی محتوا در مشهد خواهیم پرداخت.

بازاریابی محتوا در مشهد

 محتوا چیست؟

هر فایلی که شما در وب‌سایت به مخاطبان ارائه دهید، یک محتوا است. این فایل می‌تواند متن (مقاله، خبر، داستان و…)، تصویر (عکس، آلبوم، گالری تصاویر، اینفوگرافیک، آیکون، طرح‌ لایه‌باز)، ویدیو (فیلم‌های بلند و کوتاه، فیلم آموزشی، تبلیغاتی و که در قالب ویدئو مارکتینگ قرار می گیرد.) و یا صوت (موسیقی، فایل صوتی آموزشی، پادکست) باشد. هر کدام از روش‌ها برای خود بازاریابی خاصی دارند که به‌زودی در مورد آنها مطالبی خواهیم نوشت اما چیزی که در این مقاله قصد صحبت در مورد آن را داریم، بازاریابی محتوا از طریق متن است. بازاریابی تصویری، بازاریابی ویدویی و بازاریابی صوتی مواردی هستند که زیر شاخه بازاریابی محتوا در مشهد هستند.

بازاریابی محتوا یک فرایند در استراتژی دیجیتال هر نوع کسب و کاری بوده که از طریق محتوا می‌توان مشتری را جذب کرد. این امکان که یکی از زیر شاخه‌های استراتژی محتوا است، برای شما این امکان را فراهم می‌کند که بدون تبلیغ مستقیم، مشتری را جذب کرده و یا مشتری‌های قدیمی خود را وفادارتر نمایید. در این نوع از بازاریابی هم مثل سایر شیوه‌های بازاریابی دیجیتال باید یک آنالیز داشته باشید. این‌بار آنالیز تنها بر روی بازار و رقبای شما نیست. بلکه باید خصوصیات کسب و کار خودتان را بشناسید و درک کنید.

تاثیر بازاریابی محتوا در کسب و کارهای آنلاین

مزایا بازاریابی محتوا

وقتی شما قصد راه‌اندازی و یا توسعه کسب و کار آنلاین خود را دارید، بدون شک نیاز به استراتژی و سپس بازاریابی محتوا دارید. هر کسب و کار بر منبای یک استراتژی خاص شکل می‌گیرد و شما با تولید محتوا در آن زمینه می‌توانید بدون صرف هزینه برای تبلیغات مستقیم، مخاطب جذب کنید. امروزه که شاهد افزایش فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین در کشور هستیم، مسئله بازاریابی دیجیتال و به‌خصوص بازاریابی محتوا در مشهد و به طور کلی در همه جا، بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. جدا از این، استفاده از بازاریابی از طریق محتوا می‌تواند برای شما یک مزیت رقابتی ایجاد کند که بخش اصلی مشتریان شما را نیز از همین طریق جذب می‌کند.

پکیج های تولید محتوای متنی سایت

  • پکیج سایت حرفه ای
  • 80 محتوای 1000 کلمه ای به همراه 3 عکس مرتبط برای هر محتوا
    +20 محتوای 2000 کلمه ای به همراه 5 عکس مرتبط برای هر محتوا
    +20 محتوای 500 کلمه ای به همراه 2 عکس مرتبط برای هر محتوا
    +سئو محتوا
    +پیشنهاد کلمه کلیدی مناسب

  • 4/452/000 تومان
  • پکیج پیشرفت
  • 50 محتوای 500 کلمه ای به همراه 2 عکس مرتبط برای هر محتوا
    + 40 محتوای 1000 کلمه ای به همراه 3 عکس مرتبط برای هر محتوا
    + 10 محتوای 2000 کلمه ای به همراه 5 عکس مرتبط برای هر محتوا
    +سئو محتوا
    +پیشنهاد کلمه کلیدی مناسب
  • 3/000/000 تومان
  • پکیج راه اندازی سایت
  • 80 محتوای 500 کلمه ای به همراه 2 عکس مرتبط برای هر محتوا
    +20 محتوای 1000 کلمه ای به همراه 3 عکس مرتبط برای هر محتوا
    +سئو محتوا
    +پیشنهاد کلمه کلیدی مناسب

  • 2/330/000 تومان
  • پکیج محتوای موقت
  • 40 محتوای 500 کلمه ای
    10 محتوای 1000 کلمه ای
    سئو محتوا
    پیشنهاد کلمه کلیدی مناسب
    1 تصویر مناسب متن

  • 1/160/000 تومان

تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغ نویسی

همانطور که مطرح شد در بازاریابی محتوا بدون آنکه به صورت مستقیم به مشتری بگویید که این محصول را بخر، باید مطلب مفید بنویسید که اعتمادش جذب شود. سپس با قسمت جمع‌بندی و نوشتن مطالبی برای تصمیم گیری، او را هدایت کنید تا سپس از شما خرید کند. مراحل بازاریابی محتوا با اینکه بسیار دشوار‌‌تر از تبلیغ نویسی می‌باشد اما نتیجه بسیار مفیدتری در دراز مدت خواهد داشت و به برندینگ دیجیتال کسب و کارتان بسیار کمک می‌کند.

چگونه برنامه بازاریابی محتوا بریزیم؟

ابتدا شما باید زمینه فعالیت خود را بررسی نمایید و ببینید که سایر کسب و کارهای مشابه از چه برنامه‌ای برای بازاریابی بهره می‌برند. بررسی رقبا همیشه یکی از اولین قدم‌ها در هر مدل بازاریابی می‌باشد. هر متد کسب و کار اینترنتی تفاوت‌های زیادی با هم دارند اما این روزها در وب‌سایت‌های فروشگاهی – آموزشی که یک سری محصولات را قصد دارند بفروش برسانند، بازاریابی محتوا بسیار مهم و حیاتی می‌باشد.