از جایی که کاربران وب سایت های مورد نظر خودشون رو از طریق موتور های جستجو مثل گوگل و… پیدا می کنند، در عصر دیجیتالی امروز راه های قرارگرفتن در صفحه ی اول موتور های جستجو به یک دانش تبدیل شده است. بسیاری از کسب و کار ها و یا استارت آپ ها برای بهتر دیده شدن یا افزایش فروش خودشون سئو و بهینه سازی سایت را یکی از مهم ترین فاکتور های خود می دانند.

سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

سئو یا (Search Engine Optimization) SEO در واقع بهینه کردن یک سایت می باشد. یعنی این که می شود با استفاده از دانش سئوکار که راهکار های بهتر شدن سایت را می داند، احتمال رتبه یک شدن یک وب سایت را بالا برد و این عمل در آخر باعث افزایش بازدید و جذب بیشتر کاربر می شود.

یکی از مهم ترین فاکتور های ما پیروی از به روزترین الگوریتم ها و استانداردهای گوگل می باشد. یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو تولید محتواست که همچنان در افزایش رنکینگ و رتبه وب سایت در واحد Onsite SEO می باشد و ژوپین در این بخش تخصصی، با تمام نیروهای حرفه ای خود برای ارائه دانش خود به مشتریانش آماده است.

ژوپین، آژانس دیجتال مارکتینگ در مشهد ، سئو را به صورت تخصصی برای مشتریان خود به بهترین مدل انجام می دهد که برای موتور های جستجو، تاثیر بیشتری داشته باشد، ترافیک سایت را بالا ببرد و همچنین درخصوص کلمات کلیدی بهینه سازی شده باشد.

پکیج های سئو و بهینه سازی سایت

  • سئو مقدماتی شامل بهینه سازی کلی سایت
  • 1/500/000 تومان
  • سئو کلمه کلیدی(حداقل دو کلمه کلیدی)
  • شروع از 1/500/000 تومان
  • افزایش سرعت سایت
  • 800/000 تومان
  • بهینه سازی کلی محتوا
  • 800/000 تومان

چرا اصلا باید سایت را بهینه سازی کرد؟

اهمیت این موضوع از آنجا می آید که بیشتر مردم از موتورهای جستجو برای پیدا کردن مطلب یا موضوع مورد نظر خودشان استفاده می کنند و بیشتر کاربران تنها اولین نتایج جستجو برایشان اهمیت دارد. پس بنابراین سئو تاثیر بسیاری در این موضوع دارد. برای بالا بردن ترافیک از طرف موتورهای جستجو، این مسئله بسیار مهم می باشد که سایت شما در اولین نتایج گوگل یا دیگر موتور های جستجو قرار بگیرد .

بیشتر مخاطبان اینترنتی پیج های مورد نظرشان را روی موتورهای جستجوگر معروف مثل: گوگل، بینگ و یاهو یافت می کنند. پس متوجه می شویم که بهینه سازی مناسب برای کلمه کلیدی، لازمه رسیدن به بازدید بیشتر از سایت است. علاوه بر این جستجوگر های مختلف دقیقا همان موضوعی را به ما نمایش می دهند که ما به دنبالش هستیم و به همین سبب در قیاس با تبلیغات اینترنتی کاربران اعتماد بیشتری به سایت ما خواهند داشت و این موضوع ارزش سئو را چندین برابر خواهد کرد.

واژه سرچ شده از طریق مخاطبان در موتورهای جستجوگر اهمیت ویژه ای دارند. تجربه چندین ساله نشان داده است که جذب مخاطبان زیاد از طرف موتور های جستجو توانسته موفقیت هر کسب و کاری را تضمین کند. افزایش بازدید با سئو، بار ها به صرفه تر و برتر از هر نوع تبلیغی است. پس در نتیجه کمتر هزینه و تاثیر بیشتری برای شما خواهد داشت.

هر کسب و کار آنلاینی که به طرف تجارت و بازرگانی رو به حرکت است، می بایست صفحات وب سایت خودشان را برای موتورهای جستجوگر مانند گوگل، سئو کنند. هدف نهایی یک سایت، جذب مخاطبان روی بستر اینترنت می باشد و تحقیقات ثابت کرده است که موج عظیمی از کابران روی بستر اینترنت، سایت های مورد نظرشان را روی جستجوگر ها یافت می کنند.

سئو چطور به وجود آمد؟

بهینه سازی سایت

تاریخچه این سه حرف سئو (SEO) عالمی از داستان های گفته و ناگفته دارد. اگر علاقه دارید که بدونین سئو چیست و از کجا آمده، باید بگوییم در اصل SEO در بستر همگانی اینترنت، خلاصه ی جمله Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی در خصوص موتور های جستجوگر می باشد. ولی با تخصصی و علمی شدن دانش بهینه سازی سایت ها مدیران گوگل گفته اند جمله Search Experience Optimization و یا در فارسی، بهینه سازی تجربه جستجو معنی ترجمه قابل قبول تری از واژه SEO می باشد.

بهینه سازی تجربه جستجو را میتوان به معنی درست کردن مکانی که مخاطب، نتیجه جستجوی مورد نظر خود را در کمترین وقت و به بهینه ترین حالت ممکن تماشا کند، دانست. قسمتی از این حالت به دست گوگل تهیه می شود اما بخش خیلی مهم آن در واقع به خود مدیر سئو وب سایت مربوط می شود.

در واقع این به معنایی است که مدیر سئو سایت شما با رهگیری از قوائد سئو که اگر به صورت اصولی انجام شود می تواند به بهتر شدن تجربه جستجو و هم به درست کردن این بستر کمک زیادی کرده و اعتبار قابل قبولی نزد گوگل پیدا کند. خب این بهترین چیزی هست که سایت شما مورد تایید گوگل باشد! چی از این بهتر !؟

تفاوت سئو on-page و سئو off-page

سئو داخلی (on-page)

هرچیزی که مدیر سایت در سايت مي نويسد در واقع به دسته اقداماتي گفته مي شود که با انجام بهينه سازي محتوای يک سايت، سبب رسیدن به رتبه های برتر موتور های جستجو و ترافيک سايت می شود. سئو داخلي یعنی هم سئو سازی محتوا و هم بهینه کردن کد هاي HTML سايت.

به عنوان مثال:

  • کلمات کلیدی
  • تگ های h1 تا h6
  • تگ های عنوان
  • متا تگ ها
  • تراکم کلمات کلیدی

سئو خارجی (off-page)

به تمام راه هايي که در بیرون از وب سايت انجام مي شود و به بالا رفتن رنکینگ وب سایت کمک مي کند، سئو خارجی مي گويند. در اصل به تبليغاتي گفته مي شود که خارج از سايت شما به صورت لينک در سايت هاي ديگر و همچنين شبکه هاي اجتماعی دریافت مي شود.

به عنوان مثال:

  • شبکه های اجتماعی
  • وبلاگ نویسی
  • موتور های جستجو
  • ویدیو مارکتینگ
  • اشتراک گذاشتن عکس ها