یکی از روش‌های برندینگ برای شناساندن یک برند به مشتری از طریق وب، وب برندینگ است. وب برندینگ می‌تواند تصویری کلی از کسب‌وکار شما را در ذهن مشتریان ایجاد می‌کند. شرکت وب برندینگ با استفاده از فضای آنلاین به عنوان رسانه، قصد دارد مرتبه‌ای مناسب برای یک برند در بازار به وجود بیاورد. برای کسب موفقیت در وب برندینگ، باید نیازها و تقاضاهای مخاطب را به‌خوبی بشناسید و اصول راهبردی برند را متناسب با آن برنامه‌ریزی کنید.

هدف وب برندینگ

هدف شرکت وب برندینگ ثبت یک برند و گسترش آن در دنیای وب است؛ که از این راه می‌تواند پیام برند را با تمامی امکانات موجود انتشار دهد. برند سازی مختص کسب‌وکار نو ظهور نیست، بلکه خیلی از کسب‌وکار های بزرگ و مطرح با صرف هزینه‌هایی زیاد و سرمایه گذاری های گسترده سعی دارند برند خود را با شهرتی مناسب همگام سازند. برند در زندگی مصرف‌کنندگان نقش اصولی و مهمی را دارا است و وب برندینگ در شناخت یک برند تأثیر شگرف و به سزایی دارد. به‌طور کلی شاید گفت از مهم‌ترین اهداف شرکت وب برندینگ ایجاد و افزایش درخواست برای یک محصول یا خدمات است.

وب برندینگ و سئو

تفاوت‌هایی کلی بین سئو و وب برندینگ وجود دارد که هرکدام وظایف مربوط به خود را انجام می‌دهند. سئو بهینه‌سازی سایت است و می‌تواند وب‌سایت را به جایگاه مناسبی در یک موتور جستجوگر برساند. به عبارت دیگر هدف سئو بالا بردن رنک سایت است و نمی‌تواند برند را به بهترین شکل ممکن معرفی کند و یا آن را به شهرت برساند. درحالی که هدف وب برندینگ آن است که با کمک به مدیران کسب‌وکار، وب‌سایت و برندی را در رتبهٔ برتر قرار دارد، به شهرت برساند. بنابراین برای برند شدن سئو کافی نیست و تنها وسیله‌ای برای مدیران برای فعالیت های وب برندینگ است.

ابعاد وب برندینگ

وب برندینگ شامل دو بعد مدیریتی و مهندسی ست. در بعد مدیریتی آن نیازمند به مدیری مدبر و متفکر است، که برای برنامه‌ریزی های بلند مدت و ترسیم مرتبه برند در بازه زمانی طولانی، اقدام به فعالیت کند. مدیریت یک برند مستلزم آشنایی با مفاهیم بازاریابی است. بعد مهندسی وب برندینگ شامل فعالیت های عملی مانند: تولید تصویر و ویدئو، طراحی، کد نویسی، برنامه‌نویسی، و غیره است.

با توجه به رشد روز افزون اینترنت و فراگیر شدن دنیای دیجیتال مارکتینگ، بسیاری از کسب‌وکار ها، به دلیل گستردگی این صنعت و تبلیغات آسان و دیگر مزایا، وارد این فضای اینترنت می‌شوند. یکی از فاکتور های اصلی دیجیتال مارکتینگ، وب برندینگ است؛ چرا که یک برند معتبر و شناخته‌شده باعث ایجاد حس رضایت و اعتبار در مشتری می‌شود. آشنایی با اصول وب برندینگ و پیروی از آن، می‌تواند باعث برند شدن کسب‌وکار در دیجیتال مارکتینگ بشود. آژانس دیجیتال مارکتینگ ژوپین می‌تواند شما را تا برند شدن در دنیای وب همراهی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *