مبانی بازاریابی اینترنتی چیست؟

 

در این پست قصد داریم تا سه راز مهم مبانی بازاریابی اینترنتی رو براتون فاش کنیم.

مبانی بازاریابی اینترنتی به شکل خیره کننده ای در سال های گذشته دستخوش تغییر شده است. هنگامی که گوگل به روزرسانی سرچ الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن خود را منتشر کرد، بسیاری از صاحبان وب‌سایت ها برای پس گرفتن رتبه گوگل خود به تکاپو افتادند.

کسانی که یک پایه و اساس محکم را به وسیله مبانی بازاریابی اینترنتی ساخته بودند مانند بازاریابانی که آن را سرسری می‌گرفتند، تحت تاثیر این دگرگونی ها قرار نگرفتند.

شرکت‌هایی که تیم بازاریابی اینترنتی اختصاصی برای آزمایش و محک زدن استراتژی‌های بازاریابی برای خود نداشتند شاهد سقوط رتبه خود بودند. بیشتر سایت‌هایی که در این گروه قرار داشتند توسط صاحبان کسب و کار و مدیران مسب و کار که مشغول امور روزانه خود بودند و اطلاعی از مبانی بازاریابی اینترنتی نداشتند، اداره می­ شدند.

بازاریابی تنها بخشی از فعالیت های روزانه این افراد است.این افراد تکنیک های بازاریابی را از جاهای مختلف میگرفتند اما به دلیل عدم اشنایی با مبانی بازاریابی اینترنتی نمی دانستند در چه زمان و مکانی استفاد کنند.

اگر شما هم مانند این افراد اطلاعی از این قوانین مهم در بازاریابی دیجیتال ندارد این مقاله کمک بسیار زیادی به شما میکند.

آشنایی با اصول اولیه ساخت یک استراتژی بازاریابی آنلاین

ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینترنتی صحیح دقیقا مثل ساختن یک ساختمان نیازمند یک فونداسیون قوی است،برای ایجاد این فونداسیون و پایه باید به سه موضوع زیر توجه کرد:

  • بهینه‌سازی موتور جستجو(سئو)(seo)

  • بازاریابی محتوا(Content Marketing)

  • بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی (Social media marketing)

اما فقط دانستن این موضوع کافی نیست.همانگونه که بسیاری از بازاریاب ها متوجه شدند که حتی استفاده از تکنیک های ثابت شده بازاریابی هم اگر به درستی اجرا نشوند تاثیر مثبتی نخواهند داشت پس برای به حداکثر رساندن بازدهی باید درک درستی از ایرادات و کمبود های خود داشته باشیم.

بهینه سازی موتور جستجو

سئو( SEO )همیشه اولین موردی است که در بازاریابی دیجیتال به آن دقت می شود و در واقع یکی از مبانی بازاریابی اینترنتی است که باید برای ایجاد یک سایت که موتورهای جستجو آن را به عنوان یکی از وبسایت های نمونه برای مدت زمانی خاص و معین در رتبه های بالاتر نشان می دهد، استفاده می‌شود. در واقع بیشتر 90 درصد افراد که در گوگل در حال سرچ و جستجو می باشند از همان صفحه اول رو یکی از سایت ها کلیک می کنند پس شما باید متوجه اهمیت بسیار بالای سئو باشید.

برای ایجاد یک سایت سئو شده خوب باید به کلیدواژه ها و نوشتن متن ارزشمند برای مخاطب توجه ویژه ای داشت.قبل از ارائه اپدیت های جدید الگوریتم های گوگل تنها با استفاده از کلید واژه های مناسب و استفاده پرتکرار از انها در متن میتوانستیم به رتبه های اول گوگل برسیم.

اما گوگل متوجه شد که تنها با استفاده از کلمات کلیدی حتی صفحاتی که ارتباطی با کلمه کلیدی استفاده شده نداشت هم به رتبه های بالای گوگل برسند.اما پس از بروز رسانی الگوریتم های گوگل دیگر این امکان وجود ندارد و در واقع مبانی بازاریابی اینترنتی خصوصا سئو تغییر زیادی کرده.
در عوض، SEO باید شامل

  • کلید واژه های مرتبط.
  • محتوای با ارزش برای مخاطب.
  • سرعت بارگذاری وبسایت بالا باشد.
  • وجود تصویر در محتوا.
  • لینک‌های خارجی به سایت های بزرگ.
  • و دیگر مبانی بازاریابی اینترنتی.

 

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک اصل جدید در مبانی بازاریابی اینترنتی نیست و اقا جان دیر در سال 1895 زمانی که مجله Furrow را منتشر کردند، آغاز کرد. بازاریابی محتوا نظر مهم است که شما را برای ساختن برند تجاری تان کمک می کند. در واقع،60 درصد افراد  مصرف­ کننده گفتند که پس از خواندن یک نشریه سفارشی، حس بهتری در مورد شرکت دارند.

بازاریابی محتوایی روش های زیادی مانند پادکست.فیلم.بازی و … دارد .حتی اثرات منفی نیز دارد مثلا یک محتوای بی کیفیت تاثیر منفی زیادی روی بازاریابی دارد.

مثلا غلط های املایی باعث میشود شما فردی غیز حرفه ای به نظر برسید مظالبی که شما در سایت قرار می دهید در واقع پل ارتباطی شما و مخاطب است.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی دیگر تنها برای ارتباط با دوستان قدیمی نیست و بستری برای کسبو کار هاست و گوگل میزان به اشتراک گذاری محتوای شما ببین افراد را مد نظر قرار می دهد.

اکثر افراد فکر میکنند که اگر فالوور زیاد داشته باشند کافی است اما در واقع این یک اشتباه است.مییزان تعامل ما با افراد در اینستاگرام بسیار مهم است.

شاخص های مهم برای اینستاگرام به شرح زیر هستند:

  • میزان به اشتراک گذاشته شدن پست ها و استوری های شما
  • میزان ذخیره کردن
  • مقدار کامنت های قرار گرفته شده زیر پست های شما
  • میزان view در لایو اینستاگرام
  • میزان لایک لایو اینستاگرام
  • دعوت ها یا همان منشن برای دیدن پست
  • مقدار افزایش طبیعی فالوور
  • استفاده از هشتگ نام تجاری
  • دسترسی به محتوا و…

 

برای استفاده بهینه از استراتژی بازاریابی اینستاگرام باید به نحوی رفتار کنید که اینستاگرام متوجه شود که شما سعی در شنیدن صدای مخاطب و ارائه خدمات مفید و باارزش برای وی هستید.

نتیجه

این سه بخش پایه وفونداسسیون ساخت یک استراتژی درست بازاریابی آنلاین و در حقیقت مبانی بازاریابی اینترنتی هستند. اما بدون داشتن درک صحیحی از نحوه کاربرد این سه حوزه برای استراتژی کلی شما تمام تلاش های شما بی نتیجه خواهد بود. با ایجاد یک فونداسیون بازاریابی آنلاین محکم، میتوانید برای ایچاد یک استراتژی قوی برای کسب و کار خود اقدام کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *