راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و جا نماندن از صحنه رقابت در کسب و کارهای سنتی سبب شده که نیاز مشاغل و کسب و کارها به نیروی متخصص و کارشناس دیجیتال مارکتینگ شتاب و شدت بیشتری بگیرد.
ضرورت حضور کارشناس دیجیتال مارکتینگ
کمبود نیروی متخصص و کارشناس بازاریابی دیجیتال به دلیل نوپا بودن این تخصص، عدم آشنایی دقیق با وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ و یادگیری و به کار بردن دیجیتال مارکتینگ به صورت آزمون و خطا و بدون دانش علمی و در نظر گرفتن روند رو به رشد رقابتی کسب و کارها، نیاز به این نوع کارشناس را ملموس و ضرروی مینماید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ژوپین در مشهد این مشکل را با به کارگیری نیروی متخصص و متعهد هموار نموده است.
وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ
امروزه واژه دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها بسیار به کار گرفته میشود و با توجه به نوپا بودن در ایران، افراد نخبه و متخصص در این زمینه بسیار کم هستند. لذا ما در این مقاله به شرح مختصری از وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ میپردازیم.
بررسی نرخ تبدیل
Convertion rate یا نرخ تبدیل، از وظایف مهم یک کارشناس فعال در این حوزه میباشد که باید به صورت مداوم و مستمر سنجش و اندازهگیری شود. نرخ تبدیل میتواند با توجه به هدف کسب و کارها، تعداد فروش، تعداد دانلود فایل، تعداد بازدید یه صفحه سایت، تعداد کلیک و… باشد.
ایجاد و مدیریت کمپین های تبلیغاتی
ایجاد و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی توجیه پذیر با توجه به خلاقیت و هدف کسب و کار از دیگر مواردی هست که فرد کارشناس انجام میدهد.
سئو و بهینه سازی سایت
از دیگر وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ این است که باید به اصول و تکنیکهای سئو و بهنیه سازی برای افزایش جذب بازدید کننده تسلط داشته و از تکنیکها و روشهای مختلف تبلیغاتی در بستر اینترنت و آنلاین آگاهی داشته و بسته به نوع و هدف رقابتی کسب و کار آن را به کار ببرد.
بررسی و آنالیز نیاز مشتری
تحقیق و آنالیز خواستهها و نیازهای مشتریان هر کسب و کاری و توانایی تحلیل رقبا در کسب و کارها، یک فرآیند ضروری و البته هوشمندانه میباشد. کارشناس بازاریابی دیجیتال باید توانایی تشخیص ترند بازار و رصد آن را به خوبی داشته باشد و فعالیتهای بازاریابی دیجیتالی خود را در جهت خواسته و نیاز مشتری تطبیق دهد.
سوشال مارکتینگ
نظارت و فعالیت در شبکههای اجتماعی و تدوین استراتژی مناسب در این فضا از جمله کارهایی است که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ در فرآیند برندینگ کسب و کارها و شرکتها انجام میدهد.
تبلیغات هدفمند
استفاده از تبلیغات با هدف برندینگ کسب و کار و یا شرکتها سبب میشود که مخاطبان با نام و محصولات آن شرکت و یا کسب و کار آگاهی بیشتری داشته که در نهایت منجر به افزایش فروش در آینده میشود. فرد کارشناس توجه به برندینگ و مدیریت آن را انجام میدهد.
طراحی اصولی سایت
از مهمترین وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ آشنایی با ترندهای به روز دنیا در طراحی و تجربه کاربری وب سایت هاست. آژانس دیجیتال مارکتینگ ژوپین با به کارگیری نیروی فنی، متخصص و متعهد، کسب و کار شما را در صدر رقبایتان قرار خواهد داد.
آگاهی و توجه به جدیدترین تکنولوژیها در فضای تبلیغاتی اینترنت و استفاده از آن با توجه به فاکتورهای جذب مشتری از دیگر وظایف و یا در واقع فعالیتهای دائم یک کارشناس در این حوزه میباشد. آژانش دیجیتال مارکتینگ ژوپین در مشهد همواره هوشمندانه ترین راهکار و به روز و کارآمدترین تکنولوژی را در ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار شما خواهد داد و تا رونق کسب و کار و صدر نشینی صحنه رقابت مشاغل همراه شما خواهد بود.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.