بازاریابی آنلاین

در دنیای امروز جزء مهمی از پیروزی کسب‌ و کارها به وضعیت حضورشان در دنیای دیجیتال و اینترنت بستگی دارد. این مسئله برای همه شغل‌ها و بیزینس ها به یک صورت است. اما حضور در فضای آنلاین فقط به معنای داشتن یک سایت یا حضور در یک شبکه اجتماعی نیست بلکه چگونگی ساخت تعامل و تثبیت ارتباط با مشتریان و معرفی خود و برند خود است که این‌ها از مهم‌ترین قدم‌هایی است که باید توسط شما برای کسب‌ و کارتان برداشته شود. روشی عالی برای این کار که به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید بازاریابی آنلاین است. با آژانس دیجیتال مارکتینگ ژوپین همراه باشید.

برخلاف شیوه‌های تبلیغات کهنه گذشته، بازاریابی آنلاین برای همه کسب‌ و کارهای کوچک و بزرگ در دسترس است و شما می‌توانید در این مسیر به‌ راحتی و با نیرو و سرعت به سمت اهداف خود در توسعه کسب‌ و کارتان بروید. با توجه به این شرایط در حالی‌ که داشتن یک سایت ضروری است، حضور در شبکه‌های اجتماعی و داشتن یک “استراتژی بازاریابی آنلاین” نیز بسیار مهم است. حقیقت این است که این نوع بازاریابی این روزها یک قدم واجب برای رشد و موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ است.

فواید بازاریابی آنلاین

مزیت بازاریابی آنلاین

مهم‌ترین فایده، در دسترس بودن بیست‌ و چهار ساعته در 365 روز سال است. از طرفی این حضور بدون درگیر کردن مستقیم شما است و این باعث می‌شود تا شما بتوانید از زمانتان بهتر استفاده کنید.

در دنیای امروز و با توجه به اوضاع رشد فناوری‌ها، بازاریابی آنلاین دارای اثربخشی بالا و شیوه‌های متنوع است و می‌تواند در این روش‌ها به‌صورت استراتژی محور، به جامعه مخاطب گسترده‌ای دسترسی داشته باشید و هزینه‌های خودتان را مدیریت کنید.

از دیگر مزایای بازاریابی و تبلیغات آنلاین گستردگی راه‌های بازاریابی و تبلیغاتی و از همه مهم‌تر توانایی موشکافی و تجزیه‌ و تحلیل دقیق و بازخورد لحظه‌ای از اتفاقات در حال انجام است.

هزینه تبلیغات آنلاین

اول از هر چیزی باید روش‌های محاسبه را در دنیای بازاریابی دیجیتال را بدانیم.

هزینه بر عمل یا CPA(Cost Per Action)

پرداخت هزینه برای هر کاری که توسط مخاطب بالقوه انجام می‌شود. کسانی که آگهی می‌دهند این روش را دوست دارند چون برای آن‌ها به‌صرفه‌تر است.

هزینه بر کلیک یا CPC(Cost per Click)

این شیوه از قبلی بیشتر مورد علاقه تبلیغات دهندگان است و به این سبک است که به ازای هر کلیک، مبلغی را پرداخت می‌کنند. اسم دیگر این روش PPC(Pay Per Click) است.

هزینه بر نمایش یا CPM(Cost Per Mail)

در این روش شما برای نمایش مثلاً 1693 بار آگهی‌تان مبلغی را پرداخت می‌کنید. از این روش بیشتر در بین شبکه‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود.

بهترین روش‌ها بازاریابی آنلاین

روش های بازاریابی آنلاین

با توجه به گستردگی دنیای دیجیتال، ابزارهای گسترده‌ای برای بازاریابی و تبلیغات آنلاین وجود دارد اما برخی از این ابزارها دارای اهمیت بیشتری هستند. علت این اهمیت هم کاربردی‌تر بودن این ابزارها است.

آگهی بنری

این سبک از تبلیغات یکی از عالی‌ترین‌ها است و علت آن شاید به این دلیل باشد که آگهی بنری از اولین روش‌های آگهی‌های آنلاین بوده. این نوع آگهی به این صورت است که شما بنری را به هر شکلی که دوست دارید (در ابعاد، طرح و فرمت دلخواه) ایجاد می‌کنید و در سایت‌های مختلف دیگر قرار می‌دهید و مخاطبین با کلیک بروی آن به صفحات فرود شما منتقل می‌شوند.

برای استفاده از این روش شما به پلتفرم‌هایی نیاز دارید تا بتوانند برای شما این کار را انجام دهند و این بنر را به‌صورت هم‌ زمان در سایت‌های متفاوت برای شما نمایش دهد.

تبلیغات در Social Media

یک اتفاق بد که در بازاریابی آنلاین می‌افتد، فراموش کردن Social Media یا همان شبکه‌های اجتماعی در خدمات دیجیتال مارکتینگ و مسیر پیشرفت کسب‌ و کار است. شبکه‌های اجتماعی علاوه بر امکان برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و مخاطبان، تأثیر بسیار مثبتی در استراتژی بازاریابی آنلاین شما دارد.

الان بیشتر شبکه‌های اجتماعی قابلیت آگهی دادن را در بستر خود دارند. توییتر، لینکدین، اینستاگرام، یوتیوب، آپارات، فیس‌بوک برخی از این رسانه‌ها هستند که این بستر را برای شما فراهم می‌کنند.

تبلیغات در موتورهای جستجو

یکی از شیوه‌های بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی از طریق موتورهای جستجو (SEM) است که معمولاً شما این را در گوگل دیده‌اید. این غول موتورهای جستجو ابزاری را با عنوان Google AdWords یا به‌ اختصار ads معرفی کرده است که به شما قابلیت ارائه سایت‌ها در نتایج جستجو را می‌دهد. نکته‌ای دیگر در مورد این نوع تبلیغات نوع محاسبه هزینه‌ها است که به‌صورت PPC محاسبه می‌شود.

آگهی از RSS Feed

بیشتر سایت‌ها زمان زیادی را برای ایجاد محتواهای خود مصرف می‌کنند. اما این محتوا را افراد زیادی نمی‌بینند و اینجاست که آگهی از RSS Feed به کمک شما می‌آید. در این کمپین، سیستم‌ها و شبکه‌های توزیع آگهی آنلاین، خروجی RSS سایت شما که شامل تیتر و قسمتی از مقاله شما است، جایگزین بنر شما می‌شود و در دیگر سایت‌ها نمایش داده می‌شود.

تبلیغات همسان Native Advertising

تبلیغات همسان شیوه‌ای از بازاریابی اینترنتی است که با شکل کلی سایت‌های نمایش دهنده یک شکل شده و آگهی شما بدون آزار دادن مخاطب، نمایش داده می‌شود. مهم‌ترین هدف این نوع آگهی‌ها نمایش آگهی بر اساس علاقه‌های مخاطب است که علاوه بر جلب اعتماد و تعامل با مخاطبان، تلاش می‌کند تا توقع‌های تبلیغات دهنده را برآورده کند.

جالب است بدانید آگهی همسان 25 درصد بیشتر استانداردتر دیده می‌شود و 41% از برندها این نوع را در استراتژی بازاریابی آنلاین خود استفاده کرده‌اند و البته 81% خرید بیشتری را نسبت به دیگر روش‌ها ایجاد کرده است.

شاید شما هم از مزیت های داشتن سایت زیاد شنیده باشید یا شاید اصلا سایت داشته باشید. اما شما باید به فکر گسترش روز افزون خود در بین فضا های آنلاین باشید و به‌صورت کلی شما برای موفقیت و پیروزی در کسب‌وکارهای امروزی مجبور به حضور در فضای آنلاین هستید تا بتوانید محصولات، خدمات یا حتی کسب‌ و کار خود را به دنیا معرفی کنید و گستره مشتریان خود را افزایش دهید.

مفهوم بازاریابی آنلاین اینجا به کمک شما می‌آید و به شما کمک می‌کند تا با بهترین استراتژی و به بهترین شکل در فضای آنلاین و دیجیتال حضور پیدا کنید و از این نوع کسب و کار جدید لذت ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *