e-marketing

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

بازاریابی ایمیلی به عنوان یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ , از اهمیت ویژه‌ای در بازاریابی محتوا برخوردار است.
ایمیل مارکتینگ هنگامی رخ می‌دهد که یک کسب‌و‌کار جهت ترویجِ محصول یا خدمات خود، پیغامی تجاری با استفاده از پست الکترونیکی (Email) به گروهی از افراد می‌فرستد، اما اگر بخواهم تعریف دقیق‎تر Email Marketing را بیان کنم خواهم گفت به ارسال ایمیل جهت گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی، ایمیل مارکتینگ گفته می‌شود، این ایمیل‌ها معمولاً محتوای تبلیغاتی، ترویجی، پیشنهادی و … دارند و به منظور کمک به ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند ارسال می‌شوند.

ایمیل مارکتینگ و مزایای آن

 

امروزه ایمیل مارکتینگ بسیار پر کاربرد است. البته هنور بخش زیادی از این ایمیل‌ها شبیه هرزنامه یا اسپم به نظر می‌رسند. اما در ثأثیر گذار بودن یک ایمیل با ساختار مناسب، هیچ شکی نیست.

 

ایمیل مارکتینگ، کمک تا با مخاطبان در تماس بودو با افزایش محبوبیت برند، فروش محصول یا کالا را بیشترمی کند.

با ایمیل کارهای زیادی می‌توان انجام داد؛ از فروش محصولات گرفته تا انتشار اخبار.

هزینه‌ی پایین و سهولت اجرا، بازاریابی ایمیلی را به ابزاری تبدیل کرده که تقریباً در دسترس تمام کسب و کارها قرار دارد.

ایمیل مارکتینگ، با تعریف و عملکرد درست، به حفظ کاربران و مشتریان کمک می‌کند

و آن‌ها را از فرصت‌های خوب -که بسته به نوع کسب و کار متفاوت است- آگاه می‌کند.

 

 

مزایا و معایب ایمیل مارکتینگ در مقایسه با دیگر روش‌های بازاریابی

مزایایEmail Marketing:

  • بازگشت سرمایه (ROI)
  • ارزان و سریع
  • انعطاف پذیری
  • هدف‌گیری مستقیم
  • بستر آزمایش محتوا
  • ارتباط موضوعی

معایبEmail Marketing:

 

تنها نقطه ضعفی که برای بازاریابی ایمیلی می‌توان برشمرد،

میزان اسپم ایمیل‌ها توسط کاربران است که به صورت منفی روی نرخ تحویل (Delivery) اثر می‌گذارد. البته این ضعف، تا حدی با قابلیت Opt-in کردن کاربران به منظور دریافت ایمیل روی موضوعاتی که به آنها علاقه دارند، کمرنگ شده است، اما هنوز تا نقطه ایده‌آلی که تنها محتوای مرتبط و مورد علاقه هر گیرنده به Inbox او ارسال شود، خیلی فاصله داریم

 

البته در هر کسب و کاری می‌توان از ایمیل مارکتینگ به عنوان یک روش بازرایابی بهره برد و این نحوه استفاده از ایمیل مارکتینگ است که به موفقیت کسب و کار منجر شده یا باعث سوئیچ کردن آن کسب و کار به روش‌های دیگر بازاریابی می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *