در دنیای دیجیتالی امروز عده کثیری از مردم با سپری کردن زمان خود در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و دیدن تبلیغات دیجیتال از سوی صاحبان کسب‌ و‌ کارها و برندهای مختلف کاری، تصمیم به خرید خدمات و محصولات مورد نیازشان از آن‌ها می‌گیرند. بنابراین بهتر است شما به عنوان صاحب یک کسب‌ و‌ کار اینترنتی و برند تجاری، برای تأثیرگذاری بیشتر روی مردم و مشتری‌های خود در فضای مجازی، تبلیغات دیجیتال خود را گسترش داده و مخاطبان بیشتری را از نوع فعالیت تجاری و برند خود آگاه کنید و از این طریق با جذب مشتری بیشتر فروش خدمات و محصولات خود را افزایش داده و به اعتبار بیشتری دست یابید. با ژوپین همراه باشید.

تبلیغات دیجیتال چیست؟

اگر بخواهیم با تعریفی ساده بیان کنیم اینگونه مطرح می‌شود. هنگامی‌که یک کسب‌ و‌ کار از تکنولوژی‌های به روزی که مرتبط با اینترنت است برای رساندن پیام‌های تبلیغاتی خود به مشتریان استفاده می‌کند یعنی در حال انجام تبلیغات دیجیتالی و یا همان تبلیغات اینترنتی می‌باشد.

به شکل‌های مختلف تبلیغات در پلتفرم‌های دیجیتالی از جمله وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و… تبلیغات دیجیتال می‌گویند. در این نوع تبلیغات با توجه به فضایی که برای تبلیغات در نظر گرفته می‌شود باید محتوای مناسب و کاربردی تهیه شود تا علاوه بر معرفی بهتر کسب‌ و‌ کار و برند تجاری خود، کاربران بیشتری را جذب کرده و آن‌ها را به خرید از خدمات و محصولات خود تشویق کنید.

مزایای تبلیغات دیجیتال

مزایای تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ مزیت‌هایی نسبت به تبلیغات سنتی دارد که باعث وجه تمایزی بین این دو شده و مورد توجه صاحبان کسب‌ و‌ کارها قرار گرفته است. در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره می‌کنیم.

در دسترس بودن

از آنجایی که امروزه لوازم دیجیتالی از قبیل موبایل، کامپیوتر و… جای خود را میان مردم باز کرده و تبدیل به یکی از مهم‌ترین ابزار‌های رفع نیاز شده است. پس تبلیغات دیجیتال نسبت به تبلیغات سنتی میزان دسترس پذیری آسان‌تری دارد.

صرفه‌جویی در زمان

تهیه یک تبلیغات متنی از تبلیغات دیجیتال سخت‌تر است و زمان بیشتری صرف می‌کند چرا که در تبلیغات متنی تنها با نوشتار، تمام مزایای یک محصول را باید منتقل کنید و این در صورتی‌ است که تنها با اضافه شدن فیلم و عکس بخش عمده‌ای از پیام تبلیغاتی دیجیتال به مخاطب منتقل شده و در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

امکان نقل و انتقال سریع

از جمله مشکلاتی که تبلیغات سنتی دارد، سرعت کم و محدودیت آن در انتقال اطلاعات است. زیرا تبلیغات متنی مثل یک کاتالوگ یا بروشور را نمی‌توان با سرعت بالا به همه جا ارسال کرد. اما فرض کنید این کاتالوگ به جای متنی به صورت دیجیتالی طراحی شده باشد. در این‌ صورت بدون محدودیت در زمان امکان ارسال ایمیل برای تعداد بی‌شماری فراهم می‌شود.

امکان اصلاح کردن

یکی از مزیت‌های تبلیغات دیجیتالی امکان تصحیح اطلاعات می‌باشد. در این نوع تبلیغات شما به آسانی می‌توانید اطلاعات درج شده خدمات و محصولات خود را به روز کنید و نتایج بهتری دریافت کنید.

قابلیت مطرح شدن

تجربه نشان داده یکی از مواردی که مشتریان را تحت تأثیر قرار داده و باعث بهتر دیده شدن فعالیت تجاری شما از سایر رقبایتان می‌شود، ایجاد خلاقیت در کارهای تبلیغاتی و بازاریابی شما می‌باشد.

ایجاد ارتباطی سازنده

با استفاده از این شیوه تبلیغات به آسانی می‌توان با مشتری‌ها ارتباط برقرار کرد و پرسش‌های آنان را پاسخ داد. برای این کار کافی است در صفحات تبلیغات دیجیتالی خود، قسمت تماس با ما، ثبت‌نام و رزرو و… را قرار داده تا بدین صورت مشتریان بتوانند به آسانی با شما ارتباط برقرار کنند و شما نیز شانس بیشتری برای جذب مشتری داشته باشید.

تبادل تجربیات کاربران با یکدیگر

با استفاده از فرمت‌های مختلف محتوایی در تبلیغات دیجیتال مثل ویدیو، صوت، عکس و متن می‌توانید فضایی همانند شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید که در آن کاربران بتوانند نظرات خود را به اشتراک گذاشته و با یکدیگر به تبادل بپردازند.

مشاهده بازخوردهای کاربران

یکی از مزیت‌های این شیوه تبلیغات بازاریابی آنلاین این است که کاربران می‌توانند بازخوردهای خود را که شامل لایک کردن، ثبت نظرات، مشاهده نظرات دیگر کاربران و… می‌باشد، ثبت کنند و شما به عنوان کسی که این تبلیغات را منتشر کرده‌اید بازخوردهای آن را مشاهده و از میزان تأثیرگذاری آن روی مخاطبان آگاه شوید.

انواع تبلیغات دیجیتالی

همان‌طور که در دیگر روش‌های تبلیغات با توجه به موضوع تبلیغ و فضای آن فرمت خاصی از محتوا را انتخاب کرده و به تبلیغ برای آن می‌پردازند؛ در تبلیغات دیجیتالی نیز به همین روال پیش رفته و محتوای تبلیغات را می‌سازند. در ادامه انواع مختلف این تبلیغات را نام برده و به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

تبلیغات متنی

این نوع از تبلیغات همان‌طور که از نامشان پیداست کلماتی هستند که در قالب لینک، کاربران را به وب‌سایت شرکت صاحب تبلیغات هدایت می‌کنند. همان‌گونه که می‌دانید تبلیغات متنی نسبت به سایر فرمت‌های تبلیغاتی از جمله عکس، صوت و ویدیو از جذابیت و تأثیرگذاری کمتری برخوردار هستند. از مزایای این شیوه تبلیغات می‌توان به قابلیت انعطاف‌پذیری بالا، ساخت آسان و سریع آن و همچنین کم‌هزینه بودن آن اشاره کرد.

تبلیغات بنری

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های تبلیغات اینترنتی استفاده از بنرهای تبلیغاتی می‌باشد. این بنرها در قالب تصاویر مختلف متحرک، ثابت و یا تعاملی در وب‌سایت‌ها، نرم‌افزارها، بازی‌ها و… استفاده می‌شوند.

ایمیل‌های تبلیغاتی

استفاده از ایمیل‌های تبلیغاتی یکی از قدیمی‌ترین راه‌های تبلیغات اینترنتی می‌باشد. برای اینکه ایمیل‌های تبلیغاتی شما به صورت هدفمند برای مخاطبان‌تان ارسال شود کافی است لیستی از آدرس ایمیل‌های مخاطبان هدف‌تان را آماده داشته باشید. به خاطر داشته باشید که از ایمیل نه تنها می‌توانید برای تبلیغات استفاده کرده بلکه برای نظرسنجی از مشتریان، ارسال خبرنامه‌های مهم و… نیز می‌توانید بهره گیرید و از مزایای بهره‌مند شوید.

تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

یکی از بسترهای مناسب و کاربردی برای انواع مختلف فرمت‌های تبلیغات از جمله متن، عکس، صوت و ویدیو شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیس‌بوک،توییتر،اینستاگرام و تلگرام می‌باشند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی،هدف گیری دقیق مخاطبان برای تبلیغات می‌باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ(Influencer Marketing)

اینفلوئنسر مارکتینگ

در این روش شرکت صاحب تبلیغات به جای اینکه پیام تبلیغاتی خود را به صورت مستقیم به مخاطبان خود منتقل کند با پرداخت هزینه یا استخدام افرادی که به آن‌ها اینفلوئنسر می‌گویند، خدمات و محصولات خود را به صورت غیر مستقیم به مخاطبان معرفی می‌کند.

تبلیغ در گوشی‌های هوشمند

این‌گونه از تبلیغات در قالب‌ بنرهای مختلف تبلیغاتی، نوتیفیکیشن‌ها، تبلیغات ویدیویی، اپلیکیشن‌ها و یا پیامک در گوشی‌های هوشمند قابل اجرا می‌باشند.

تبلیغات همسان(native ads)

این‌گونه تبلیغات که به آن تبلیغات همسان و یا همگن نیز می‌گویند، در ظاهر خود محتوای غیرتبلیغاتی دارند اما در بطن‌شان در اصل تبلیغ خدمات و محصولات و یا یک برند خاص را پنهان کرده‌اند.

از آنجایی که تبلیغات دیجیتال بخش مهمی از برنامه‌های تبلیغاتی هر کسب‌و‌کاری می‌باشد و اگر به درستی انجام نشود شما را به نتایج مد نظرتان نمی‌رساند، پس بهتر است برای اطمینان خاطر بیشتر، تبلیغات کسب‌و‌کار خود را به آژانس دیجیتال مارکتینگ ژوپین بسپارید و زمینه پیشرفت کاری خود را فراهم کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *