با ظهور دنیای مجازی و مفهوم دیجیتال مارکتینگ بسیاری از مسائل کسب و کارها دست خوش تغییرات شده‌اند. بسیاری از افراد با استفاده از فضای مجازی شغل پیشین خود را توسعه و یا برای خود شغل دومی در فضای مجازی دست و پا کرده‌اند. به همین خاطر توسعه برند در فضای مجازی یکی از موضوعاتی شده است که همه از آن صحبت می کنند.

کسب و کار اینترنتی چیست و چگونه موجب توسعه برند در فضای مجازی می شود؟

توسعه برند در فضای مجازی

به فروش محصولات یا خدمات در فضای مجازی، کسب و کار اینترنتی می‏ گویند که امروزه به میزان چشمگیری رشد و پیشرفت داشته است. با وجود اینترنت و دیگر رسانه های دیجیتالی برای کوچکترین کارها هم می‏توان فرصت دیده شدن در سطح جهان را فراهم کرد. با پیدایش رایانه، اینترنت، شبکه های اجتماعی و توسعه‏ ی جامعه‏ ی خدماتی، کسب و کار اینترنتی به یکی از سریع‏ترین کسب و کارها تبدیل شده است که در مقایسه با کارهای سنتی از نظر سود، تعداد و حجم در عرصه تجارت، برتری زیادی دارد. از این رو بیشتر صاحبان کسب و کار فرصت را غنیمت دانسته و به فکر توسعه برند خود در فضای مجازی افتاده اند.

ویژگی مشترک تمام کسب و کارهای حوزه دیجیتال سرعت و یکپارچگی کامل آنها در عواملی چون برقراری ارتباط با مشتریان، جذب مشتری، شناختن بازار هدف برای فروش، آگاهی از فعالیت های رقیبان و… می باشد که به این نوع فعالیت ها، کسب و کارهای اینترنتی گفته می شود.

بهترین روش بازاریابی برای راه اندازی کسب و کار

بیشتر صاحبان کسب و کارها، یکی از روش‌های بازاریابی را به دیگری ترجیح می‌دهند و عقیده دارند که یکی از همه بهتر است. البته مؤثر بودن یک روش در حصول نتیجه به این معنی نیست که ادغام آن با دیگر نظرات نمی‌تواند مؤثر باشد. به‌عنوان مثال، سازمانی بنا به مصلحت و تشخیص خود و یا بعضا پیروی از شیوه تبلیغاتی سابق که تبدیل به عادت تبلیغاتی آنها شده، تبلیغات تلویزیونی را بر سایر تبلیغات ترجیح می دهد. این درحالی است که یک آگهی که در تلویزیون می‌تواند بسیار به چشم بیاید، در یوتیوب هم ممکن است به همان میزان دیده شود. البته با صرف هزینه کمتر.

مسئله این نیست که کدام نوع بازاریابی واقعا بهترین روش است بلکه سؤال این است که کدام روش بهترین راه دستیابی به بازار هدف و جذب مشتریان برای خرید از شماست. احتمال مؤثر واقع شدن هر دو روش بازاریابی اینترنتی و سنتی وجود دارد. اما تبلیغات در فضای مجازی به مراتب هزینه های تبلیغاتی شما را کاهش داده و از طرفی بازخورد خوبی را به همراه دارد.

متخصصان حوزه تبلیغات توصیه می کنند به دلیل تاثیرگذار تر و مقرون به صرفه تر بودن بازاریابی اینترنتی در ترکیب بازاریابی خود از قانون 20/80 استفاده کنید. بدین صورت که 80 درصد زمان و و بودجه خود را صرف بازاریابی اینترنتی و فعالیت های دنیای مجازی کرده و ۲۰ درصد آن را به بازاریابی سنتی اختصاص دهید.

پس تا اینجا متوجه شدیم که:

برای بدست آوردن حداکثری سود و داشتن تبلیغات موثر 80 درصد زمان و هزینه خود را صرف بازاریابی اینترنتی و سرمایه گذاری دیجیتالی در فضای مجازی کنیم.”

برنامه ریزی هدفمند برای توسعه برند و حضور قوی در فضای مجازی

می دانیم که در هر کسب و کاری، برنامه ریزی هدفمند از اهمیت زیادی برخوردار است و بدون داشتن برنامه ریزی صحیح، راه را گم کرده و ضرر و زیان زیادی شامل حال شرکت و سازمان مربوطه و یا صاحب کسب و کار می شود.
عدم هماهنگی بین قسمت های مختلف یک سازمان باعث می شود که آن شرکت یک پارچگی خود را از دست بدهد و مطمئناً آن کسب و کار زمان کوتاهی فقط توان ادامه کار خود را داشته باشد.

اکنون که به فکر توسعه کسب و کار خود از طریق تبلیغات مجازی هستید باید برنامه ریزی تبلیغاتی دقیقی را تهیه نمایید و طبق آن اهداف فروش خود را جلو ببرید.

برنامه ریزی تبلیغاتی در فضای مجازی چیست؟

به مجموعه عملیات برنامه‌ریزی شده برای تبلیغ کردن یک موسسه یا کالاهای آن و با در نظر گرفتن بودجه تبلیغاتی، اهداف بازاریابی، مدت زمان اجرای کمپین و مشتریان هدف برنامه ریزی تبلیغاتی می گویند که بستر پیاده سازی آن اینترنت و فضای مجازی می باشد.

اکثر سازمان ها و مدیران آگاه برای جلوگیری از اتلاف هزینه و زمان، برنامه ریزی تبلیغاتی خود را به کارشناسان تبلیغاتی و آژانس های دیجیتال مارکتینگ می سپارند تا با خیالی آسوده بیشترین بازخورد را از تبلیغات خود داشته باشند.

از طرفی اگر خود شما بخواهید مسئولیت تبلیغات اینترنتی مجموعه خود را برعهده بگیرید می بایست اطلاعات زیادی درباره حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ بدانید که این خود نیازمند صرف زمان زیادی جهت آموزش دیجیتال مارکتینگ می شود.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی در فضای مجازی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و بهره بردن از رسانه های نوظهور و پرطرفدار همچون اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و همچنین پیام رسان تلگرام (در ایران) می باشد.

طراحی و بهینه سازی سایت

استفاده از ظرفیت های موتورهای جستجو مخصوصا گوگل از دیگر روش های مفید تبلیغات در فضای مجازی به شمار می‌‌روند. شما می توانید با طراحی سایت مرتبط با کسب و کار خود و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو شانس دیده شدن خود را افزایش دهید.

دقت نمایید که جهت بهینه شدن سایت خود یکی از اصلی ترین نکات داشتن محتوای ناب، ارزشمند و یونیک می باشد به صورتی که هم نظر موتور جستجو را به خود جلب کند و هم نظر خواننده مطلب را.

بازاریابی اینترنتی

برای تبلیغات اینترنتی، ترافیک سایت مورد نظر اهمیت زیادی دارد. تعداد بیننده یک سایت را می توان از ترافیک یک سایت متوجه شد. هر چقدر یک سایت از بازدید کننده بیش تری برخوردار باشد، محبوبیت آن برای کاربران اینترنت بیش تر است و معمولا این سایت ها، از حجم آگهی های آنلاین زیادی برخوردار هستند.

تبلیغات در وب، یکی از برگ های برنده فعالان کسب و کار دیجیتالی به شمار می رود و برد و موفقیت بالایی برای آگهی دهنده به همراه می آورد. تفاوت تبلیغات اینترنتی و تبلیغات سنتی، در سهولت و برد بالای آن می باشد که می تواند ظرف چند ثانیه، میلیون ها نفر را در سراسر جهان با مفهوم و مسئله ای آشنا و ترغیب کند.

امری که برای تبلیغات سنتی هیچ گاه قابل تصور نبوده است. تبلیغات اینترنتی را باید بیش از قبل بها داد و به اهمیت اثربخش آن بهتر آگاه بود. البته باید دید در هر زمان بهترین رسانه و بهترین روش کدام است و نسبت به زمان دست به انتخاب زد، چون یک استراتژی مفید و کاربردی در عصر امروز، ممکن است حتی یک یا دو سال دیگر نیز جوابگو نباشد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ژوپین هم در همین راستا یکی از اصلی ترین خدمات و اهدافش را برای مشتریانش همین خدمت قرار داده است. با ژوپین وارد دنیای دیجیتال و مجازی، باعث تحول کسب و کار و گسترش آن شوید.